Роз’яснення щодо отримання одноразової матеріальної допомоги для працівників

Донецькій обласний центр зайнятості надав роз‘яснення щодо того, як роботодавці можуть отримати одноразову грошову допомогу для своїх працівників.

Порядок КМУ № 1231 від 9 грудня 2020 року, який передбачає надання одноразової матеріальної допомоги суб’єктам господарювання для своїх найманих працівників, набрав чинності 12 грудня.

Допомогу можуть отримати юридичні особи (роботодавці) усіх форм власності, які використовують працю найманих працівників та основний вид економічної діяльності яких НЕ ВХОДИТЬ до переліку основних видів економічної діяльності, до яких здійснюються обмежувальні протиепідемічні заходи, пов’язані із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), що призводять до тимчасової зупинки роботи суб’єктів господарювання, визначеного Кабінетом Міністрів України.

Як отримати одноразову допомогу?

Суб’єкт господарювання до 21 грудня (включно) звертається до центру зайнятості за своїм місцезнаходженням, відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Які документи необхідні та як їх подати?

Пакет документів надається безпосередньо до центру зайнятості і потрібен містити:

1) заяву за формою, визначеною додатком 1 до Порядку № 1231 від 9 грудня 2020 р.;

2) копію наказу про скорочення або можливе скорочення передбаченої законодавством тривалості робочого часу, у період дії обмежувальних протиепідемічних заходів;

3) копію відомості про найманих працівників щодо яких виконуються вимоги статті 3 Закону, за формою визначеною додатком 2 до Порядку № 1231 від 9 грудня 2020 р.;

Як перераховуються кошти?

Виплата одноразової матеріальної допомоги здійснюється міськими або районними центрами зайнятості за рахунок коштів Державного бюджету України, передбачених у бюджеті Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Суб’єкт господарювання зобов’язаний виплатити одноразову матеріальну допомогу на рахунок найманого працівника у строк не пізніше наступного робочого дня після надходження коштів на його рахунок.

Суб’єкт господарювання несе відповідальність за достовірність даних, що є підставою для надання одноразової матеріальної допомоги та цільове використання отриманих коштів відповідно до законодавства.

Одноразова матеріальна допомога виплачується найманим працівникам, які на момент її отримання перебувають у трудових відносинах з суб'єктом господарювання.

ВАЖЛИВО! Одноразова матеріальна допомога не надається суб'єктам господарювання:

• період від дати державної реєстрації яких до дати набрання чинності цим Законом становить менше трьох місяців;

• які на дату набрання чинності цим Законом отримують допомогу по частковому безробіттю та/або допомогу по частковому безробіттю на період карантину;

• діяльність яких на дату набрання чинності цим Законом, за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, припинена, перебуває у стані припинення або банкрутства.

Одноразова матеріальна допомога не надається за найманих працівників:

• які на дату звернення працюють у роботодавця та за яких роботодавцем сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування менше ніж усі місяці третього кварталу 2020 року;

• які працюють у роботодавця за сумісництвом.